منوی سایت

موزاییک پلیمری مناسب مناطق سردسیر و گرمسیر

موزاییک پلیمری مناسب مناطق سردسیروگرمسیر .

محوطه سازی باغ ، ویلا ، پیاده رو سازی ، پشت بام مکان هایی هستند که غالبا از موزاییک پلیمری برای فرش کردن کف آن استفاده می شود . اکثراین فضاهای سرباز بوده و همواره تحت تاثیر عوامل محیطی بی شماری همچون تغییرات دمایی، بارش باران و برف، تابش نور خورشید، وزش باد و ریزگرد و ... وجود دارد که طبیعتا بر روی محصول مورد بحث تاثیر خواهند گذاشت .

دو نکته اصلی که در انتخاب موزاییک پلیمری برای فضاهای باز حائز اهمیت می باشد :

در مناطق سردسیر بواسطه بارش باران و برف و خیسی و لغزندگی موزاییک حیاطی پیشنهاد می شود. موزاییک های پلیمری داری سطح ناهموار و برجسته هستند و انتخاب مناسبی برای فضاهای بیرونی خواهند بود زیرا بواسطه مکانیزم ساخت دوام و مقاومت بالایی در مناطق سردسیر دارند . همچنین از دیگر نکاتی که در انتخاب موزاییک حیاطی در مناطق سرسیر باید رعایت نمود موضوع درصد جذب آب موزاییک می باشد که نباید از 4% بیشتر باشد زیرا در صورت نفوذ بیش از اندازه آب به منافذ موزاییک پس از یخ زدن افزایش حجم داده، که عامل ایجاد ترک در موزاییک خواهد شد(موزاییک پلیمری سنگ استون دارای جذب آب 3% می باشد)

به همین ترتیب برای مناطق گرمسیر باید متذکر شد که تابش طولانی مدت و تشعشعات نور خورشید باعث رنگ پریدگی و تغییر سایز حجمی موزاییک خواهد شد که این موضوع به دو عامل تاثیراشعه UV  بر ترکیبات رنگی موزاییک و ضریب حجمی سنگدانه ها و سیمان برمی گردد . 

.در نتیجه پیشنهاد می شود از موزاییک پلیمری های سنگ استون که دارای رنگهای خارجی درجه یک انتی یووی می باشد استفاده نمایید